onsdag 6. oktober 2010

NIB Utfordring: Lopper i blodet

" Etter å ha rotet litt i skaper og skuffer bestemte jeg meg for å melde meg på NIB´s utfordring for oktober som handler om å loppefunn. Jeg er en uhelbredelig konteinerrotte og elsker  loppemarkeder og bruktbutikker. Her har jeg funnet mange vakre skatter oppigjennom årene. Gleder meg like mye hver høst og vår når loppesesongen er igang. Like mye som jeg gleder meg så gruer mannen min seg. Har kjeller og loft full av alle mulige blivende prosjekter. Her ser dere et lite utvalg av noen av mine skatter. 

Dette vakre melkespannet kjøpte jeg forrige helg. Det var tidlig på dag en og jeg måtte gi 200,- for det men det var det jammen verdt synes jeg. Helt nydelig turkisfarge og en fantastisk vakker patina. Den lille bambien betalte jeg 5,- kr. for da den hadde brukket av litt av det ene øret. Ikke noe en dæsj med brun tusj ikke kunne fixe. De små tallerknene betalte jeg 2,- kr.  for og brukes for det meste til å legge tesiler på ved siden av tekoppen. 
CC

Småblomstrete bestemors servise med gullkant, uten så mye som et skår, i 18 deler for kr. 50,-


En sølvmalt trestubbe ble med meg hjem for kr. 10,- Jeg saget av beina og trakk en skumgummipute med tibetansk lam og limte på. En fin liten porselensfugl på en grein og en hvit porselensvase formet som en krøllete papirpose ble kjøpt i en bruktbutikk for kr. 30,-

Foto: Consept Constanse

10 kommentarer:

  1. Fine bilder! likte skildet med trykk på...

    SvarSlett
  2. Hærlige bilder. Kreativt, kunstnerisk og humoristisk. bjørkeved og porselenskopper. Stilig
    Melkespann i slitent blå. Liker!
    Anne Vik

    SvarSlett
  3. Hehe! Nå må eg skryter litt: Maria fra Dreamy Whites følger faktisk min lille blog :)...
    Hun har et fantastisk hjem!
    De blå flaskene fant jeg igår i en liten eske i bakerste hjørne i bruktbutikken her i Åkrehamn på Karmøy. 10kr per stykk. Desverre var det bare to og de tok eg ;)...
    Ikkje ofte en kjeme øve noe sont!
    Hilsen, Margitta

    SvarSlett
  4. Kjente misunnelsen ta meg da jeg så bildet av det fantastiske melkespannet ditt;)

    Flotte lopper til en billig penge - I like...
    Herlige bilder i bloggen din
    Lykke til i konkurransen;)
    Anita

    SvarSlett
  5. Oi! Du har jo virkelig funnet mye lekkert paa loppis da!:) Lucky you!

    Ha en flotters helg!
    klem Nina

    SvarSlett
  6. Det melkespannet var
    F
    A
    N
    T
    A
    S
    T
    I
    S
    K...

    Fargen var bare helt knall..
    Hadde lett bet. 200,- for det.

    Masse lykke til i utfordringen :)

    Ha en super fin fredag

    SvarSlett
  7. Det melkespannet,RÅ kult! Kjempebilder! Lykke til i utfordringen.

    Smil

    SvarSlett
  8. Takk for kommentaren på bloggen min:)
    Så fant jeg veien hit:)

    For et fantastisk fint servise Og melkespann!
    Lykke til:)

    Ha en god høstdag:)

    SvarSlett
  9. Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min:)

    Det var noen herlige bilder du har tatt, med noen kjempe tøffe kombinasjoner. Lykke til:)

    klem fra Caroline

    SvarSlett
  10. Hei, og hjertelig takk for veldig hyggelig kommentar på bloggen min:) Ser du har gjort noen virkelig flotte loppefunn her, lykke til på konkurransn! Ha en fortsatt fin dag.

    SvarSlett